3 myter omkring Yoast SEO

SEO-tekster er en super god måde at skabe mere trafik på ens hjemmeside. De gør, at søgemaskinen og brugere foretrækker din hjemmeside over andre, fordi at den ikke er et reklamelink. Hvis du bruger SEO-tekster ordentligt, så kan det være et super godt marketingsværktøj for din virksomhed. Det som kan være besværligt ved at bruge SEO-tekster er, at det kan være besværligt at holde overblik over de mange forskellige tekster. Heldigvis kan du bruge et plugin som hedder Yoast.
Her kan du læse 3 myter omkring Yoast-plugin.
1. Du skal have alle lamper til at lyse grønt
Yoast er lavet til at være så nemt at bruge som muligt. Det kan være svært at sætte sig ind i SEO, når man lige er begyndt, hvilket også er, hvorfor programmet er så simpelt.
Der er 3 forskellige lys, som kan være tændt for en bestemt tekst. Hvert lys siger noget forskelligt om, hvor godt parameteret er optimeret. Især i starten vil man gerne have, at alle lamper lyser grønt, for det må betyde, at ens tekst er så god som muligt.
Yoast vurderer ikke, hvordan en SEO-tekst klarer sig på søgemaskinen i praktisk, men prøver i stedet at forudse det ved at bedømme din tekst på nogle standard-betingelser. Det betyder, at din tekst kan være super effektiv i praktisk, uden Yoast synes, at den er det i teorien.
2. At skrive søgeordet i Yoast øger din synlighed
Når du bruger Yoast, så kommer du til at møde feltet: ”fokus søgeordsfrase”. Der er nogle som tror, at dette felt gør, at Yoast fortæller søgemaskinen direkte, hvilket søgeord din tekst er skrevet efter.
Det gør, at mange tror, at de bare kan skrive søgeordet i Yoast for at optimere deres tekst. Faktisk så er feltet lavet til, at Yoast ved, hvilket søgeord teksten er skrevet efter, så den kan vurdere siden ud fra det søgeord, som du har skrevet ind. Når du arbejder med et bestemt søgeord, så er det godt at prøve at indarbejde det i sidens titler, metabeskrivelser og indhold.
3. Du skal altid lytte til Yoast.
Yoast er et godt og hjælpsomt program, men det er langt fra perfekt. Det betyder også, at man selv skal vurdere, om dens vurderinger er relevante for en, og om det kan betale sig at ændre på teksten. Du skal for eksempel være sikker på, at din titel og metabeskrivelse har den rette længde, også selvom Yoast siger noget andet, hvis du vil være sikker på, at man kan se hele teksten.