1. Forside
  2. /
  3. Blog
  4. /
  5. Få flere lokale kunder

Få flere lokale kunder

af | 13. jul 2021 | Blog

Opdateret 5. juni 2023

Har du endelig fået din flotte nye hjemmeside op at køre, så du kan fremvise alt, hvad du og dit firma har at byde på, så kunne du formentlig også godt tænke dig bare en smule flere besøgende på din hjemmeside og forhåbentligt derved nogle flere faste kunder.

Har du en fysisk butik eller yder du en lokal service i din by eller lokalområde, så vil størstedelen af dine potentielle kunder formentlig befinde sig i dit nærområde jævnligt. Det betyder, at de formentlig også ville søge på lige netop dit lokalområde, når de søger på Google efter din og dine konkurrenters hjemmesider. Af den simple årsag er det hamrende vigtigt, at du har fuld fokus på lokal markedsføring og SEO for netop dit område.

Ved at skrue op for lokal markedsføring og din generelle synlighed på Google og Google Maps vil du kunne opnå væsentlige resultater som f.eks.:

  • Mere trafik på din hjemmeside
  • Flere telefonopkald
  • Flere kunder
  • Flere anmeldelser på Google
  • Øget omsætning

Hvorfor skal jeg have fokus på lokal markedsføring?

Der er ekstrem mange gode grunde til at have fuld fokus på lokal markedsføring. I sidste ende handler de fleste af dem om at have den bedst mulige rangering hos Google og i deres systemer og algoritmer.

En af de oplagte måder at have fokus på lokal markedsføring er ved at kæde dit firmanavn, produktnavn eller ydelse sammen med den by eller det område, hvor du har adresse.

Det betyder, at når folk søger på dit fokusområde og lokalitet i samme sætning, så vil du få en højere placering på Google, end hvis du blot havde fokus på din ydelse eller dine produkter. Som en mindre eller lokal virksomhed er det en umulig kamp at tage mod de største spillere på markedet, og derfor kan det være en klar fordel at have mere fokus på den lokale markedsføring.

Optimér din Google My Business

få flere kunder

Hvis ikke du allerede har oprettet din virksomhed på Google My Business, så bør du gøre det hurtigst muligt. Det indebærer både, at du er oprettet med generelle og korrekte oplysninger om adresse, telefonnummer og åbningstider, men også at du har skrevet lidt om dig selv og din virksomhed. Derudover kan det være en stor fordel at have nogle billeder af dine produkter eller omgivelser for at visualisere, hvad det helt præcist er, at du og din virksomhed står for.

Sidst men ikke mindst, så er det vigtigt, at du altid svarer høfligt på dine anmeldelser på Google, da dette ofte er helt afgørende.