Vi hjælper dig med at lave – og udvikle – din hjemmeside og bidrager også til, at den rangerer højt på Google. Dét forstår vi nemlig vigtigheden i. Med mere end 10 års erfaring på området, tør vi godt kan kalde os for specialiserede i alt fra diverse marketingsløsninger såsom SEO og Google Ads til opsætning og udvikling af hjemmesider.

 Vi har her samlet vores bedste råd til, hvordan din hjemmeside kommer til at få fornuftige placeringer på Google. Vi er naturligvis behjælpelige gennem hele processen – og vil agere din sparringspartner under hele forløbet.

Synlighed er nøglen til succes: 

Vi forstår vigtigheden i at skabe hjemmesider, der både er brugervenlige og letlæselige. Men selvom man har en fantastisk hjemmeside, er den ikke nødvendigvis meget værd uden besøgende.

 Dog skabes succesen, når hjemmesiden tiltrækker besøgende – der i sidste ende bliver til kunder. Vi arbejder derfor ud fra en strategi, der har til formål at skabe fordelagtige placeringer på Google.

#1 Google kan læse – sørg for at dit indhold kan læses af Google!

Rent faktisk har Google “så meget forståelse,” at søgemaskinen kan læse. Derfor skal du gøre det nemt for Google at læse dit indhold. Flere bruger mange grafiske elementer på deres hjemmeside, og disse kan både sløve og besværliggøre processen. Selvom flere gemmer tekstelementer bag disse grafiske elementer – og Google i mange tilfælde kan læse og forstå det – kan der her være et reelt optimeringspunkt. 

Tankegangen skal forstås ud fra, at hvis Google “forstår,” at du skjuler visse dele af dit indhold, eksempelvis bag grafiske elementer, kan du risikere at Google ikke opfatter indholdet som relevant og vigtigt. Altså, hvis du ikke ønsker dine læsere vil læse det, hvorfor skulle Google så?

Derfor hjælper vi glædeligt folk med at fjerne disse unødige elementer fra deres hjemmeside og give dem bedre kort på hånden i forhold til en bedre placering på Google.

#2 Hvordan bliver man vist på Google?

For at blive vist på Google er du nødt til at gøre noget aktivt – ellers er chancen meget lille. Vi plejer blandt andet at anbefale, at man af samme årsag vælger værktøjer som blandt andre Google Search Console. Vi er behjælpelige med at opsætte og anvende værktøjet. 

I korte træk fungerer dette således, at du gennem dette værktøj får mulighed for at overvåge, hvor mange ord du rangerer på via en Google søgning og hvor mange links, du har. Med andre ord vil du få et komplet overblik over, hvad der skaber trafik til din hjemmeside. Når du ved dette, kan du også nemmere målrette og specificere dit indhold yderligere og dermed ramme både bredere og mere specifikt hos enkelte målgrupper.

Når du opretter din hjemmeside, er der meget lille chance for, at du helt automatisk dukker op i via en søgning på Google. Derfor bliver søgeordene relevant, da det er disse, der skal skabe trafikken til din hjemmeside.

Derfor er du nødt til selv at tage affære og aktivt arbejde med at optimere din side for at blive vist på Google. Med den rette hjælp kan vi sikre dig en hurtig og brugbar optimering.

#3 Hvordan viser man, at de besøgende er landet på den rigtige hjemmeside?

Når folk anvender Google som søgemaskine vil den søgende ofte hurtigt forlade en hjemmeside, hvis det ikke tydeligt fremgår, at hjemmesiden kan svare eller give dem det resultat, de er på jagt efter. Derfor er det essentielt for at score højere på Googles rangstige, at du sikrer en form for gennemsigtighed til dine besøgende. Altså, sørg for at din hjemmeside giver dem svaret på det, de har søgt.

Hele pointen med dette punkt er, at den besøgende omgående vil forlade din hjemmeside, hvis ikke svaret eller behovet opfyldes. Derfor bør du have en målsætning der hedder, at din hjemmeside skal være endestationen for de besøgende. Men hvordan gøres dette mest effektivt?

Her er blandt andet føromtalte værktøj, Google Search Console, relevant at anvende. Med dette værktøj i hånden vil du få adgang til unikke data, der blandt andet fortæller hvilke søgninger, du får gevinst på – og hvilke søgninger der ikke giver pote. Det er sjældent, man selv er klar over dette. Ofte bruger man specifikke ord på sine hjemmeside med henblik på at “rangere” højere på Google – men det er langt fra altid, at det også er tilfældet. 

Derfor; Find ud af hvilke søgninger du figurerer i – og hvilke du ikke gør. Når du ved dette, kan du økonomisere din tid konkret og gennem de korrekt søgeord blive set. Det betyder også, at du ikke har besøgende, der fejlagtigt er havnet på den forkerte hjemmeside. Når du kender denne data, kan du optimere din rangering og arbejde yderligere med en endnu bedre placering.

#4 Kan det betale sig at bruge anbefalinger fra andre sider?

Såfremt du har – og når du ellers får – styr på blandt andre ovenstående punkter, vil det være et optimalt som led i din strategi, at sikre anbefalinger på andre websites. Den mest gængse metode til dette er blandt andet gennem linkbuilding – som et SEO-bureauer, som os, naturligvis også er behjælpelig med!

4.7

itroom webdesign trustpilot