Jeg anbefaler altid Shopify, fordi…

Ja, den korte version: det er så meget nemmere!

For lad os være ærlige. Hvis du har en virksomhed, er det sjældent det tekniske bag betalingssystemerne, der fanger din interesse. Med mindre det selvfølgelig er den slags produkter, du sælger igennem din virksomhed. Shopify har søgt at lave et betalingssystem, der både er simpelt og sikkert. Hvis I spørger mig, så har de opnået det. De har gjort det nemt for både kunder og webshop-indehaver. Med et gratis SSL-certifikat er der altid en garanti på sikkerheden. Om du forventer at sælge over webshop, via din blog eller over en Facebook-side, kan Shopify være løsningen for dig. Læs med her, hvor jeg lister de tre bedste grunde til, at jeg altid anbefaler Shopify.

 

Shopify tilbyder smarte måder at række ud til kunderne på

Efter at have åbnet sin nye webshop erfarer de fleste, at kunderne ikke bider på af sig selv. Selvom der ligger meget arbejde i at bygge en professionel webshop op, er der stadig arbejde i vente. Som indehaver af en online webshop er det oplagt at køre kampagner og lignende over internettet. Hvad mange måske ikke ved er, at det ikke er så lige til. I hvert fald ikke hvis du skal administrere det hele selv. For hvordan kommer du ud til dine kunder?

Facebook og sociale medier er selvfølgelig et godt sted at starte. Hvis du opretter en Facebookside til din virksomhed, er du allerede godt på vej. Måske er du ikke er opmærksom på, at Shopify gør salg over Facebook meget nemmere. Du kan nemlig forbinde Shopify og virksomhedens Facebook. Hver gang du har en ny kollektion, kan du få den oprettet på Facebook. Når kunderne så klikker på kollektionen, kan de blive sendt videre til webshoppen.

En anden smart ting ved Shopify er deres håndtering af kunder i Shopifys mailsystem. Som jeg kommer ind på i sidste punkt, er Shopify et meget sikkert valg. Dette gælder både for dig og kunderne, hvilket betyder, at Shopify ikke udleverer kundernes mails til dig. Men du kan til gengæld benytte dig af, at Shopify gemmer kundernes e-mails. På den måde kan du nemlig sende kampagner direkte per mail til kunderne. Vil du få mere trafik og flere salg på webshoppen, kan du også udsende rabatkuponer via denne metode. Så selvom du ikke har direkte adgang til kundernes mails, kan du stadig kommunikere med dem på denne måde.

En sidste måde at række ud til kunderne på, er via e-commerce analyser. Disse analyser hjælper dig nemlig med at få en klarhed over dine kunders købevaner. Dette er endnu en service, du får gennem Shopify, som kan gøre din eksterne kommunikation mere målrettet og præcis. Med e-commerce analyser får du mulighed for at gennemskue de tilbud, der vil vække særlig interesse hos kunderne. Analyserne kan altså være med til at skabe endnu mere værdi for dine rabatkuponer.

 

Shopify er nemt at anvende

Webshops er blevet mere og mere populære. Flere og flere mindre virksomheder har endda oprettet en webshop. Men det betyder ikke nødvendigvis at alle disse indehavere ved ret meget om det, der ligger bag webshoppen. Dette må Shopify have haft øjnene op for, for det er vitterligt et nemt system at bruge.

Selv folk, der ikke er de helt store genier i IT-kundskaber, har mulighed for at sætte sig ind i systemet. Men det er ikke kun nemt for dig. Som kunde er Shopify simpelt og gennemskueligt, og det har også noget at skulle have sagt. Jo nemmere de kan få afsluttet handlen, desto større chancer er der for, at handlen bliver gennemført.

Shopify søger at tage så mange udfordringer fra dine skuldre og lægge dem over på sine egne. Trafik på hjemmesiden er en vigtig faktor for, at den kan køre rundt optimalt. Men for meget trafik er ikke godt. Så får kunderne nemlig en dårlig oplevelse, fordi det simpelthen går for langsomt. Dette problem kommer du heldigvis udenom ret smertefrit. Shopify lader nemlig alle webshops køre på sine servere, så du er fri for at bekymre dig om den slags. Skulle der alligevel opstå problemer af den ene eller anden slags, har Shopify Support åbent døgnet rundt alle ugens dage.

 

Shopify er en sikker løsning

Sikkerheden er nævnt før, men det er bestemt også en vigtig faktor for, hvorfor jeg altid anbefaler Shopify. Med Shopify kan både du og dine kunder være trygge. I er nemlig sikret at hverken dine eller kundernes oplysninger kommer i de forkerte hænder. Dette kan du endda skilte med. SSL-certifikatet får du nemlig med i prisen hos Shopify. Denne krypteringsprotokol sørger for at ingen oplysninger mellem dig og kunden bliver afsløret og misbrugt af de forkerte. Derudover sørger systemet bag SSL-certifikatet for verificeringen af din webshop, så kunden ikke er i tvivl om, at de er havnet det rigtige sted. Herunder hører selvfølgelig også til, at Shopify ikke udleverer kundernes e-mails.

Shopify er altså for mig at se blandt markedets bedste CMS-løsninger på nuværende tidspunkt. Med en høj brugervenlighed og sikkerheden i orden kan webshops i alle størrelser komme rigtig langt.

 

Jeg har tdiligere skrevet om Shopify’s fordele. Dem kan du læse meget mere om her:
itroom.dk/shopify-fordele

4.7

itroom webdesign trustpilot