Hjælp til SEO
Optimer din online tilstedeværelse for at nå øverst i Googles søgeresultater og tiltræk flere kunder.
Ved at investere i professionel SEO-optimering kan du øge din synlighed og forbedre dine chancer for at opnå succes på markedet.
Vi er Google partner
Personlig rådgivning
Service & gennemsigtighed
Et bureau du kommer på fornavn med
SEO der er til at forstå
Konkurrencedygtige priser
Månedlig rapportering

Opnår organisk vækst med SEO optimering
Hos itroom stræber vi efter at levere den bedst mulige service og professionelle tilgang til SEO-optimering for at give din forretning de bedste muligheder for succes.
Vi er dedikerede til at gøre vores bedste for at levere markante resultater for din virksomhed og tager hver opgave alvorligt. Du kan være sikker på, at vi altid er ærlige omkring vores arbejde og vil gøre vores bedste for at hjælpe dig med at nå dine mål.
Hold jeres SEO placeringer i topform
Vores mål er at levere de bedste resultater for vores kunder, og derfor fokuserer vi på at sikre, at alt indhold, analyse og vedligeholdelse er i topform. På denne måde kan vi hjælpe dig med at opnå en tilfredsstillende konverteringsrate og ikke kun få kunder i butikken, men også få dem til at handle. Vi sætter en ære i at levere effektive løsninger, der bidrager til din virksomheds succes.

Skal vi måle jeres potentiale på Google?
Vi tilbyder en gratis gennemgang af din hjemmeside for at se, hvordan vi kan forbedre din online tilstedeværelse og hjælpe dig med at opnå dine mål.

Modtag gratis analyse på mail
Få en gratis SEO-gennemgang ved at udfylde formularen. Resultaterne vil blive sendt direkte til din digitale postkasse.
Hvordan hjælper vi dig med at blive fundet på Google?
Herunder kan du se de fire mest anvendelige SEO-punkter, som vi vil anvende, når vi vil arbejde på din hjemmeside, så den kan komme øverst på Google. Ikke alle ting er nævnt i disse fire punkter, men vi håber stadig at det skaber et godt overblik.
Hold dig endelig ikke tilbage, hvis du har spørgsmål. Vi vil også meget gerne kigge på din hjemmeside, så vi kan komme med en specifik vurdering omkring, hvordan vi kan hjælpe netop dig.
1. Research og SEO Analyse af din hjemmeside
Det første vi vil gå i gang med, er at gennemgå din hjemmeside. Vi har adgang til nogle SEO-værktøjer som scanner din hjemmeside eller webshop i gennem for SEO-fejl og eventuelle mangler.
De ting som vi har fundet og vurdere der skal rettes, vil du modtage en rapport omkring.
Udover denne tekniske SEO-analyse, vil vi også lave en søgeordsanalyse af din branche – også kaldet Keyword Research. Her vil vi finde frem til de søgetermer, dine kunder bruger på Google når de forsøger at finde en virksomhed, produkt eller service som din.
Du vil også løbende hver måned modtage en rapport af vores udførte arbejde, og hvordan din hjemmeside SEO-status er lige nu. I rapporten kan du se hvor højt du ligger på Google, og hvordan dine placeringer har ændret sig grundet vores arbejde.
2. Tilretning af din hjemmeside – teknisk SEO
Nu går vi i gang med at optimere din hjemmeside eller webshop, så den kan blive fundet på Google. Vi vil rette de tekniske SEO-fejl og mangler vi fandt ud fra vores analyse. Derudover vil vi rette eller lave nye titler, meta-tags, sitemap, schema-tags, meta-tekster, mere brødtekst og lave intern linkbuilding på din hjemmeside.
Vi vil også arbejde med din hjemmesides URL’s og menu oversigt, så dette også bliver gjort SEO venligt. Hvis det er nødvendigt, kan vi også oprette nye sider og kategorier på din hjemmeside, så vi kan ramme nogle af de keywords, som vi fandt fra vores søgeordsanalyse.
Kort fortalt, så vil vi rette og arbejde på din hjemmeside, så alt på din hjemmeside bliver optimeret. Du vil naturligvis altid være med til at bestemme hvilke tilføjelser og rettelser der skal laves, men vi kommer med vores anbefalinger ud fra vores viden og erfaring.
3. Nyt indhold til din hjemmeside
Når de fleste af tilretninger er lavet og det tekniske SEO arbejde er ved at være på plads, vil vi gå i gang med at tilbyde dig nyt indhold til din hjemmeside. Godt indhold og tekster vil nemlig også hjælpe din placering på Google, hvis det bliver gjort rigtigt.
Med i prisen, kan vi tilføje nyt indhold til din hjemmeside hver måned. Teksterne bliver tilføjet til dine kategorier, undersider eller en evt. blog.
Her er det igen vigtigt at understreget, at du naturligvis kan være med til at bestemme hvilket tekster der skal skrives. Er vores tekster til en blog, så vil det også være godt indhold at dele på en evt. Facebook foreningsside.
4. Linkbuilding og outreach
Det sidste punkt på denne liste er linkbuilding. Vi vil hjælpe dig med at skabe alle de links til din hjemmeside, som vi kan. Vi bygger links fra troværdige sider, og vi vil oprette dem stille og roligt over tid, så det ser mest naturligt ud. Vi sørger for, at du vil få en sund og stærk linkprofil.
Skal vi i gang med at få din hjemmeside øverst på Google? Så kontakt os, og lad os tage en snak om, hvordan vi kan hjælpe netop dig og din virksomhed.
Udover denne tekniske SEO-analyse, vil vi også lave en søgeordsanalyse af din branche – også kaldet Keyword Research. Her vil vi finde frem til de søgetermer, dine kunder bruger på Google når de forsøger at finde en virksomhed, produkt eller service som din.
Du vil også løbende hver måned modtage en rapport af vores udførte arbejde, og hvordan din hjemmeside SEO-status er lige nu. I rapporten kan du se hvor højt du ligger på Google, og hvordan dine placeringer har ændret sig grundet vores arbejde.
itroom
Uanset hvilke SEO-teknikker, vi sætter i brug, kan der kun blive skabt positive resultater. Det er det, der er så skønt ved SEO-strategier. Det lyder måske noget kækt, og der er helt sikkert folk, der vil stille sig kritisk mod dette udsagn. Naturligvis taler vi her ikke om SEO, der er ringe udført. Dårlig SEO kan naturligvis risikere at skabe mindre trafik på hjemmesiden. Men hvis research angående f.eks. mest anvendte søgeord på området er i orden, kan selv middelmådig SEO skabe resultater. Så er det blot et spørgsmål om, hvor synlige disse resultater er.
Hos ITRoom går vi naturligvis ikke efter middelmådighed. Vi arbejder kun efter synlige resultater, som er fokuseret på de mål, som vores kunder sætter. Når vi skræddersyer en SEO-strategi efter dine ambitioner for din hjemmeside, vil du snart se resultater.
Hvad end du ønsker mere trafik på din hjemmeside eller en højere omsætning, kan vi hjælpe dig godt på vej. Vi sørger for at skabe de mest gunstige forhold på din hjemmeside, så den er klar til SEO.
Vi tager naturligvis en snak om dine ambitioner og muligheder. Herefter vil vi tjekke din hjemmeside igennem for at undersøge, hvor vi kan sætte ind med vores ekspertise. Hvis din hjemmeside bliver lavet hos os, sørger vi naturligvis for, at din hjemmeside er topkvalificeret i forhold til SEO. Er din hjemmeside lavet andetsteds, er det måske nødvendigt med nogle justeringer. Uanset vil vi sørge for, at din hjemmeside med den rette SEO vil skabe mere omsætning.
Bliv klogere på SEO optimering
Core Web Vitals
Core Web Vitals er en officiel ranking faktor, som får indflydelse på hvordan sider bliver indekseret på Google.
Sammen med vores SEO løsning, kommer vi også til at optimere efter princippet, for at jeres hjemmesiden kan få de bedste placeringer på Google.
Vi kommer blandt andet til at kigge på:
Loading tiden (LCP – Largest contentful paint)
Hvordan vi bedst muligt optimere jeres hjemmeside, for at sikre en lav loading tid for jeres besøgende.
Interaktivitet (FID – First input delay)
Hvordan brugerne interagere med siden og hvor lang tid der går før at en bruger reelt udfører en handling på siden.
Visuel stabilitet (CLS – Cumultative layout shift)
Dette er et metric som måler hvor stabilt sidelayoutet et, og hvordan det ændrer sig for brugeren.
Hvilke teknikker vi bruger
Uanset hvilke SEO-teknikker, vi sætter i brug, kan der kun blive skabt positive resultater. Det er det, der er så skønt ved SEO-strategier. Det lyder måske noget kækt, og der er helt sikkert folk, der vil stille sig kritisk mod dette udsagn. Naturligvis taler vi her ikke om SEO, der er ringe udført. Dårlig SEO kan naturligvis risikere at skabe mindre trafik på hjemmesiden. Men hvis research angående f.eks. mest anvendte søgeord på området er i orden, kan selv middelmådig SEO skabe resultater. Så er det blot et spørgsmål om, hvor synlige disse resultater er.
Hos ITRoom går vi naturligvis ikke efter middelmådighed. Vi arbejder kun efter synlige resultater, som er fokuseret på de mål, som vores kunder sætter. Når vi skræddersyer en SEO-strategi efter dine ambitioner for din hjemmeside, vil du snart se resultater.
Hvad end du ønsker mere trafik på din hjemmeside eller en højere omsætning, kan vi hjælpe dig godt på vej. Vi sørger for at skabe de mest gunstige forhold på din hjemmeside, så den er klar til SEO.
Vi tager naturligvis en snak om dine ambitioner og muligheder. Herefter vil vi tjekke din hjemmeside igennem for at undersøge, hvor vi kan sætte ind med vores ekspertise. Hvis din hjemmeside bliver lavet hos os, sørger vi naturligvis for, at din hjemmeside er topkvalificeret i forhold til SEO. Er din hjemmeside lavet andetsteds, er det måske nødvendigt med nogle justeringer. Uanset vil vi sørge for, at din hjemmeside med den rette SEO vil skabe mere omsætning.
Søgemaskineoptimering – kom i toppen af Google sammen med os
Vi har flere forskellige teknikker, som vi benytter os af til at skabe effektiv SEO til hjemmesider. Hvilke teknikker vi sætter i brug, kommer dog helt an på, hvilke resultater du ønsker. Med den rette strategi kan vi f.eks. øge dit besøgstal, din placering på søgemaskinerne og dit salg på hjemmesiden. Vi arbejder professionelt med hjemmesider og søgemaskineoptimering hver dag.
Vi brænder for at skabe gode hjemmesider og tilfredse kunder – hos os går de to nemlig hånd i hånd. Derfor vægter vi os på at være loyale og ærlige. Vi er loyale, idet vi sætter dine ønsker først. Har vores kunde nogle målsætninger, der er urealistiske for os at opnå, er vi til gengæld også ærlige omkring det. For hvad nytter det, at vi siger ja til en opgave, som vi ikke kan gennemføre til kundens fulde tilfredshed?
Hos ITRoom er vi glade for nye udfordringer, men vi ved også, hvornår opgaver falder uden for vores kompetenceområder. Og det er noget af det, der gør, at vi har så tilfredse kunder.
SEO Guide – gør det selv
Kan jeg selv optimere min hjemmeside?
Har du selv mod på at gå i gang med at SEO-optimere din hjemmeside, så kan du også godt det. Der er dog rigtigt mange ting du skal være opmærksom på, hvis du selv går i gang med at lave SEO på din hjemmeside. Vi anbefaler, at du starter med at få det tekniske på plads, så din hjemmesider virker helt optimalt. F.eks. skal du undgå døde links på din hjemmeside, forvirrende eller en helt misvisende menu og navigation.
Det er også vigtigt, at din hjemmeside ikke indeholder duplikeret indhold. Google vil kun have kvalitet og unikt indhold i deres resultater. Hjemmesider med duplikeret indhold bliver faktisk nedprioriteret af Google, så sørg derfor for at dine tekster, overskifer og titler er unikke for hver af dine undersider.
Her får du 5 gode råd og tips til SEO
SEO er et stort emne og kan være svær at specificere. Vi vil derfor ikke kunne have plads til alle vores teknikker, tips og tricks her på siden, men vi har nedenfor udspecificeret 5 ting til dig, som forhåbentligt vil kunne være med til at give dig en bedre forståelse for begrebet SEO og samtidig en højere placering på Google.
1. Søgeordsanalyse, find de rigtige søgeord og søgesætninger
Når du har sikret dig, at din hjemmeside virker optimalt, så vil det første skrid typisk være at lave en grundig søgeordsanalyse af din branche. Så du ved præcist, hvordan du skal optimere din hjemmeside.
At lave en søgeordsanalyse kan gøres på flere forskellige måder og i forskellige hjælpeværktøjer. Vi benytter os typisk af Google’s egen keyword planner, som kan findes i AdWords.
Med dette værktøj kan du se, hvilke søgeord og søgesætninger dine kunder bruger, når de søger efter en hjemmeside som din, på Google. Det er også muligt at se, hvor mange der hver måned bruger de udvalgte søgeord, og hvor høj konkurrence der er på dem.
På den måde, kan du se hvilke søgeord du skal have dit fokus på. Det gælder nemlig om at tale sammen sprog som dine kunder. Det nytter ikke noget at bruge ord og betegnelser, som dine kunder aldrig ville bruge. Det er de ord, som kunderne bruger, som du skal fokusere på.
En anden måde, kunne helt simpelt være ved at spørge dine venner, familie og ikke mindst dine kunder om assistance. Spørg hvilke ord og sætninger de bruger, eller ville bruge, hvis de skulle finde dine produkter eller ydelser via Google. Dog vil et online værktøj altid give dig de mest præcisere resultater.
2. Brug dine søgeord rigtigt
Når du har fundet de søgeord og sætninger, som dine kunder bruger, er det tid til at implementere dem på din hjemmeside. Det er dog vigtigt at man bruger dem rigtigt, og ikke for meget.
Google kan godt finde ud af ental og flertal, så du må bøje dine søgeord som du vil. Det vigtigste er, at dit indhold giver mening og værdi for dine læsere. Indhold proppet med søgeord, vil Google nedprioritere i resultaterne.
Title tag
Et godt sted at starte med at bruge dine søgeord, er i dine Title Tag. Her giver du Google et stærkt signal om, hvad din side handler om, og hvad du tilbyder.
Dit Title Tag vil stå øverst på din browser, men det er også din overskrift ude på Google’s søgeresultater. Så udover at lave SEO, vil du også fortælle dine brugere hvad din side handler om, ude fra Google’s søgeresultater.
Det kan nogen gange være en fordel, hvis dit primære søgeord for den side du er ved at optimere, er så langt fremme i din sides Title Tag, som overhovedet muligt.
Dine siders Title Tag skal være unikke, og imellem 50-60 tegn.
Da dette Title Tag også er din overskrift ude på Google, vil en Call To Action tekst også være det optimale.
Overskrifter
Et andet godt sted at bruge dine søgeord, er i dine overskrifter på selve din hjemmeside. Google og diverse søgemaskiner, kigger meget på hjemmesidens overskrifter for at finde ud af, hvad din side handler om og hvad du tilbyde af produkter eller ydelse.
For hver underside du har på din hjemmeside, vil det optimale være at have én hovedoverskrift, også kaldet H1 i kodesprog. Under din H1 overskrift, er det meget normalt at have nogle underoverskifter (H2). Her er det også en god idé, at du bruger dine søgeord. Igen er det dog vigtigt, at du ikke har et overforbrug af dine søgeord.
Dine overskrifter skal generelt være præcise og let forståelige for dine brugere.
Meta beskrivelse
Meta beskrivelsen, er den beskrivelse man ser ude på Google. Om dit søgeord er en del af denne beskrivelse, betyder nødvendigvis ikke at du får en bedre placering på Google, men det er stadig et godt sted at placere sine søgeord.
I gamle dage ville det have hjulpet på SEO, hvis man brugte sine søgeord i meta beskrivelserne, men i dag skal du optimere med en Call to Action i stedet, så du kan lokke dine brugere ind på din hjemmeside.
Vi vil dog stadig anbefale, at du bruger nogle af dine søgeord her. Dine søgeord vil nemlig blive fremhævet i Google’s søgeresultater, når en bruger søger på dine søgeord. Det skulle også gerne virke naturligt at bruge dine søgeord her, da dine søgeord gerne skulle fortælle dine kunder, hvad din side handler om, og hvad de kan forvente at finde på din hjemmeside.
Billeder
Billeder er også noget der skal bruges, når du laver SEO, men du skal hjælpe Google med hvad dine billeder viser. Google og de andre søgemaskiner, er ikke gode til at afkode billeder endnu, men de bliver bedre og bedre til det.
Det du kan gøre ved at optimere dine billeder, er at give dem et så kaldet alt-tag. Dette alt-tag er noget man sætter ind i selve koden på hjemmesiden. I mange CMS-systemer kan man skrive alt-tagget ind på billedet, der hvor man også indsætter sine billeder.
Alle dine billeder på din hjemmeside burde have sit alt-tag udfyldt. Alt-tagget skal give en meget kort og præcis forklaring af dit billede. Igen, kan du bruge dine søgeord her, da det også er med til at give dig en bedre placering på Google. Et plus er, at dine billeder også nemmere kan blive fundet i Googles billedarkiv.
URL
I dag betyder dit domænenavn ikke noget i forhold til SEO, hvilket vil sige at du kan hedde lige hvad du vil. Det er dog altid en god idé at hedde noget, som folk kan huske, men det er en helt anden snak.
Selvom selve domænenavn ikke betyder noget, så betyder dine URL stadig lidt. Derfor er det naturligvis en god idé, at have dine søgeord i dine URL’s. Det hjælper igen Google med at forstå hvad din underside indeholder, men det hjælper også dine brugere, hvis de ser dit link på en anden hjemmeside.
Hold dine URL’s så korte og præcise som overhovedet muligt.
Tekster
Google elsker gode tekster og godt indhold der giver værdi for brugeren. Lange fyldestgørende tekster kan derfor være med til at give dig bedre placeringer. Skriv derfor lange og relevante indhold til din hjemmeside.
Når du er i gang med at skrive dine tekster, så skal du have dine søgeord og søgesætninger i baghovedet. Når du kan, og når det giver mening, så kan du bruge dine søgeord inde i teksten. På den måde vil dine tekster være i samme “sprog” som det dine kunder bruger, når de søger efter dig på Google. Det er dog meget vigtigt, at dine tekster ikke bare er tom snak, det vil ikke give værdi for din side, og det er Google blevet bedre og bedre til at spotte. Normalt siger man, at man skal bruge sine søgeord ca 0,5 til 2% i din tekst.
3. Linkbuilding – skaf indgående links til din hjemmeside
Når du er ved at være færdig med at optimere din hjemmeside onsite, er det tid til at optimere din hjemmeside eksternt. Det er her, du virkelig vil begynde at se resultater med dit SEO-arbejde. I dag er linkbuilding nemlig stadig en af de vigtigste faktorer, men vi vil anbefale, at din hjemmeside er optimeret onsite, før du går i gang med dette step.
Linkbuilding er ikke noget man bliver færdig med – man kan nemlig altid finde nye, bedre og flere links til en hjemmeside. Hvert link du for, er i Googles øjne en anbefaling om, at din hjemmeside har noget værdifuldt at dele. Det er dog vigtigt, at din linkprofil er er så naturlig som mulig. Linkbuilding er ikke noget man bare lige skal gå i gang med, hvis man ikke har læst op på det. Vi har skrevet et blog indlæg omkring 7 gode tips, du burde vide før du går i krig med at skaffe links til din hjemmeside. Du kan læse indlægget her.
4. Brugerengagement – CTR optimering giver også SEO
Google bliver hele tiden bedre og bedre til at se og forstå, hvad brugerne gerne vil have, når de søge efter forskellig information.
En af de ting Google også er begyndt at kigge på, er hvordan brugere reagere når de har klikket sig ind på en hjemmeside via deres søgeresultater.
Klikker brugeren sig ind på din hjemmeside via Google, men flyver derefter hurtigt tilbage på Google igen, fortæller det Google, at brugeren ikke fandt det som brugeren søgte efter. Enten fordi brugeren er blevet skræmt væk eller reelt ikke har kunne danne sig et overblik over din hjemmeside. Google vil i nogle tilfælde se det som om, at hjemmesiden ikke havde ‘værdi’ nok, og derfor ikke er god nok til at have en top placering. Derfor bliver det også vigtigere og vigtigere at CTR optimere sin hjemmeside, hvis man vil ligge helt i toppen.
Google ønsker at brugeren kun skal søge én gang, eller så lidt som muligt, for at få det bedste og mest brugbare resultat.
Det er svært at sige, hvad Google præcist kigger på. De holder kortene tæt på kroppen, og der er desværre ikke noget som er 100% bevist endnu. Mange mener dog (inkl. ITRoom), at Google bl.a. kigger på:
Hvor lang tid der er brugt på din hjemmeside og undersider
Hvor mange køber, kontakter dig eller klikker rundt på din hjemmeside
Antal sidevisninger
Hvor mange flyver hurtigt tilbage på Google igen
5. Lav en video til din side
Vi har lige nævnt, at tiden der er brugt på din hjemmeside, kan være med til at fortælle Google, at din hjemmeside er god nok til at blive placeret i toppen. En video kan derfor være et rigtigt godt værktøj til, at beholde dine besøgende et par sekunder længere, på din hjemmeside. Eller endda få den besøgende til at navigere rundt på din hjemmeside, eller kontakte dig.
Derudover er en video også god til at forklare og vise den ydelse eller de produkter du tilbyder, og derved lokke kunden til at købe. Det er også et rigtig godt sted at have en Call-to-Action.
Man siger, at et billede siger mere end tusinde ord, og det kan en video også. For nogen vil en video også virke mere fængende end både billeder og en masse tekst.