Stjæl dine konkurrenters kunder med målrettet display annoncering
Opdateret 5. juni 2023
Bliver din hjemmeside også glemt blandt de større firmaers hjemmesider?
Vil du gerne have flere besøgende fra dine konkurrenters hjemmesider?
Med display annoncering kan du få mulighed for at annoncere til mulige kunder, der har søgt på bestemte søgeord og derigennem få flere klik på din hjemmeside.
Hvad bruges målrettet annoncering og Custom Intent til?
Målrettet display annoncering er en supersmart måde at få flere relevante besøgende på ens hjemmeside. Man kan målrette sine annoncer efter forskellige parametre, sådan de passer præcis til den slags kunder man prøver at markedsføre til. Disse parametre kan for eksempel være, køn, alder eller interesser inden for bestemte kategorier.
Google Custom Intent er en videreudvikling af dette, hvor man som firma kan tilrettelægge sine annoncer efter hvilke keywords eller hjemmesider, som målpersonen har søgt efter eller været inde på for nylig. Her kan Google Custom Intent analysere, om målpersonen for eksempel har været inde på din konkurrents hjemmeside, og vil derfor forsøge at annoncere til den person. Dette kan du som hjemmesider-ejer bruge til at gøre kunden opmærksom på, at din hjemmeside er relevant for dem.
Vigtigt at tænke over når du bruger display annoncering
Der er mange ting at tænke over, når man skal i gang med at lave sine annoncer på nettet. Man vil jo gerne have, at de er optimeret til at indbringe så mange klik og nye besøgende som muligt. Derfor er det vigtigt at tænke over, hvad man gerne vil have kunderne til at vide, men samtidig indbyde til at de skal klikke på annoncen og blive bragt videre til din hjemmeside.
Det gælder derfor først og fremmest om at være meget præcis og målrettet med den tekst, der står i annoncen. Kunden har ikke tid eller opmærksomhed til at læse en væg af tekst, så man må tænke over, hvad der er vigtigt for kunden at vide om din virksomhed: Kan den konkurrere på pris, levering eller noget hel tredje?
Man kan opfordre kunden til at klikke på annoncen på mange måder, og du skal som annoncør finde ud af, hvad du synes passer bedst til din virksomhed og den specifikke annonce. Hvis du bruger Google Custom Intent, kan du for eksempel annoncere med et specifikt produkt eller en type af produkter, som kunden har kigget på hos din konkurrent. Der er mange muligheder, så der er bare at komme i gang.