Du er måske i tvivl om, hvor meget det betyder for dig rent omsætningsmæssigt at have en brugervenlig hjemmeside, som dine kunder både finder interessant og nem at navigere rundt i.
Der er ingen tvivl om, at det er af afgørende betydning at have en god, informerende og brugervenlig hjemmeside. Det, som hjælper din virksomhed med at generere mere omsætning er, hvis din hjemmeside får konverteret besøgene på din hjemmeside til reelle betalende kunder. Det er vigtigt at vide, at din hjemmeside både gør dig mere troværdig, skaber synlighed, giver større mulighed for mersalg, prisbevidst markedsføring, tilgængelighed for dine kunder i alle døgnets timer og større output med varme leads, hvor kunderne er interesserede i din ydelse eller produkt, og ønsker at vide mere om dig og din virksomhed.
Få flere kunder med en konverteringsvenlig hjemmeside
Når du har en professionel hjemmeside, signalerer du til omverdenen og dine kunder, at du er en seriøs virksomhed, som har et eksistensgrundlag i verden. Her kan kunderne i ro og mag læse om dig og dine ydelser eller produkter og på den måde danne sit eget indtryk af din virksomheds profil. Hvis dine besøgende finder din hjemmeside informerende, interessant og troværdig, er der større chance for, at de vælger at ringe direkte til dig eller henvende sig via kontaktformularen på din hjemmeside.
Du skal se din hjemmeside som en god substitut for en fysisk butik. Din hjemmeside gør dig mere tilgængelig for dine kunder. De kan Google og finde dig hvor end de er, og her få oplyst dine services, kontaktoplysninger m.m. Når du får besøgende på din hjemmeside, har du også mulighed for at skabe mersalg via de informationer, du har tilgængelig på platformen. Det er et officielt visitkort til omverdenen. Måske du tilbyder en bred vifte af ydelser, som kunden måske ikke vidste du udførte, og dermed kan det være, du får mere ind i ordrebogen, alene fordi du kan informere om alt det du kan.
Hvad betyder det egentlig at min hjemmeside er konverteringsvenlig?
Konverteringsgraden er udtryk for hvor mange potentielle kunder eller besøg på din hjemmeside, som reelt konverteres til betalende kunder. Graden kan f.eks. være 5 ud af 100 besøgende – altså her 5 % konverteringsgrad. Det er afgørende at få konverteringsgraden så højt op som muligt. Både fordi det er en passiv indsats fra din side som selvstændig. Det er måske meget arbejde at lægge i hjemmesiden fra starten af, men når det først er gjort, kræver hjemmesiden minimal vedligeholdelse, men kan have en afgørende betydning for dine indtjeningsmuligheder.
Hvordan bliver min hjemmeside synlig på Google?
Der kan være flere forskellige årsager til, at din hjemmeside ikke findes på Google. Det kan blandt andet være pga. nogle helt enkle indstillinger på din hjemmeside eller manglende indeksering. Uanset hvad vil du blive nemmere at finde jo oftere du publicerer nyt indhold på din hjemmeside. Få evt. hjælp til søgemaskineoptimering af et firma som er specialiseret i dette eller hvis du selv ønsker at gøre det kan du tage et kursus eller søge på internettet og prøve dig frem.