Virker SEO stadig idag?

Search Engine Optimization eller SEO er en proces, der hjælper din hjemmeside med at dukke op i søgeresultaterne i en søgemaskine som Google. Det kræver viden om de evigt foranderlige søgemaskinealgoritmer, hvilket kan være noget af en opgave. Af denne grund har de færreste en god forståelse for, hvad det kræver at få en høj rang i søgemaskinerne. Selv personer, der specialiserer sig i SEO, er nogle gange forvirrede over siderangeringer, da søgemaskiner sjældent er specielt åbne omkring opdateringer til deres algoritmer.

Dette gør hjemmeside SEO særligt udfordrende og kræver ofte konstante opdateringer. Er alt dette arbejde det hele værd? Virker SEO stadig, når så mange markedsføringsfolk tilsyneladende fokuserer på indhold? Svaret er ja.

SEO betyder noget

SEO betyder noget, og strategien er vigtigere end nogensinde før. Det er en væsentlig komponent i en succesfuld digital markedsføringsproces, og det kan være forskellen mellem at tiltrække tonsvis af trafik og at blive fortabt i havet af milliarder af hjemmesider.

I så fald kan man spørge sig selv om, hvorfor der er så mange, der stiller spørgsmålstegn ved dets vigtighed. Algoritmeændringer fortsætter med at belønne høj-kvalitets indhold, så adskillige markedsføringsfolk er begyndt at tænke, at så længe man slår op værdifuldt indhold, så betyder SEO intet. Trafikken vil tage hånd om sig selv med andre ord.

Mens indhold med god kvalitet er en fremragende måde at opbygge kundetillid på og får brugere til at ville besøge din side, vil de ikke finde det på egen hånd. SEO er hvad, der hjælper brugere med at finde indholdet i første omgang, og selv verdens bedste indhold er ubrugelig, hvis ingen nogensinde ser det.

 

Meget internetsurfing foregår via søgemaskiner

Tænk på sidste gang du brugte internettet. Hvordan fandt du det, du ledte efter? Lige præcist hvordan fandt du siden? Der er gode odds for, at det var gennem en søgemaskine.

Givet at det er den primære metode, de fleste mennesker bruger for at finde information og sider, er det væsentligt at stå i deres søgeresultater. Google alene processerer titusinder af søgeforespørgsler hvert eneste sekund og flere milliarder søgninger per dag. Derfor er der gode chancer for, at mindst en eller to af disse søgninger relaterer sig til et produkt eller service, din virksomhed tilbyder.

Så hvordan kan du komme i kontakt med brugerne, der potentielt kunne blive dine kunder? Den bedste måde er ved hjælp af SEO. Selvom det kræver tid og energi, er det værd at gøre – og at gøre det korrekt.

 

 

Indholdssynlighed afhænger af SEO

Som vi også før har sagt, kan indhold ikke være succesfuld uden SEO. Når man desuden tager i betragtning, at indhold med høj kvalitet kræver timer, hvis ikke dage at skabe, kan det forårsage store udgifter for din virksomhed.

Din indsats ville være spildt, hvis du brugte tid og ressourcer på at skabe indhold, der fejler i søgemaskinerne. SEO sørger for at dit ypperste indhold, får den anerkendelse, det fortjener. Og potentielle kunder vil være mere tilbøjelige til at ville finde ud af mere om din forretning, hvis de opdager den gennem hjælpsomme artikler på din hjemmeside.

 

 

Keywords er stadig relevante

Søgemaskiner processerer keywords anderledes end de plejede at gøre. Gamle praksisser associeret med keyword brug såsom at proppe så mange keywords ind på samme side som muligt (også kendt som keyword stuffing), går ikke længere ustraffet hen. Keywords er dog stadig relevante i rangeringen i søgemaskinerne. Du bliver blot nødt til at vide, hvordan man bruger dem ordentligt.

Dette kan synes som en negativ forandring, hvis du er vant til vildt og ubehersket at smide keywords ind på din side på tilfælde steder og håbe på det bedste, men det er faktisk gode nyheder for både dig og dine kunder. Jo mere relevante dine keywords er, jo mere passende bliver din trafik. Selvom færre keywords betyder, at du får lidt færre besøgere, vil dem, du får, have større sandsynlighed for at komme tilbage igen og igen.

Det kan godt være, at det er frustrerende at holde trit, men du bør se algoritmeforandringer som noget positivt. Husk på at søgemaskiner som Google ikke ændrer deres metoder for at gøre det sværere for hjemmesideindehavere – de gør det for at skabe en bedre oplevelse for deres brugere. Dette betyder, at efterhånden som algoritmerne udvikler sig, vil du i sidste ende kun få de besøgere, der i sandhed er interesserede i dit indhold og produkter.

 

 

Hvad hvis jeg ikke bruger SEO?

Uden nogen igangværende SEO-indsats, risikerer du at tabe dine høje pladser i søgeresultater, og konkurrenter vil med glæde udnytte chancen til at udrangere dig.

Du kan have den bedste, mest veldesignede hjemmeside, men hvis ingen finder den, vil du ikke tiltrække nogen nye kunder eller vækste din virksomhed.

Derfor er det så vigtigt at sætte sig godt ind i SEO.

Sådan tilføjer du dit domæne til Shopify

Sådan tilføjer du dit domæne til Shopify I...

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering Linkbuilding, SEO, Adwords...

Skal vi vedligeholde din hjemmeside for dig?

Hjemmesider skal passes og plejes som så meget...

Din hjemmeside er en god investering

Din hjemmeside er en god investering Når du...

4.7

itroom webdesign trustpilot